Nästa problem...

...är ju att lyckas få i Theo allergitabletter!!
Med vår och värme kommer även denna förbaskade pollenallergi, och jag vet sen i fjol att vi måste börja ta medicin redan nu, för att bygga upp ett skydd i kroppen, som läkaren sa.

Theo och tabletter vet vi ju sen innan att det inte är en bra kombination.
Men dessa små, små piller som knappt syns tänkte jag skulle vara en lättare match, men ICKE!!

Han får nästan dödsångest...(ser det ut som iallafall...)...när jag visar honom tabletten.
Helt hysterisk och panik utbryter!!
Det spelar ingen som helst roll att Lucas sitter brevid och demostrerar för fullt hur man gör när man sväljer.
Då vill jag bara tillägga att Lucas får en hel tablett, Theo behöver bara en halv...!!

Imorse gick det inte vägen alls, men jag kommer truga och truga för att den där lilla ungen ska ge sig och iallafall PROVA!!
Jag har lovat att jag ska stå precis brevid hela tiden, ifall tabletten skulle fastna...;-/

Nog om det!!

Nu åker jag till jobbet.
Det blir en heldag där idag, en lite annorlunda sådan också.
Ska bli spännande...;-)



Puss och kram!!

Kommentarer
Postat av: Stina

Stackarn =( Jag lider med er!!

När jag var liten var jag lika dan, mamma provade med allt. Men det ända som gick var om hon la tabletten i lite barnmats fruktpure på en sked. Då slank den ner =) Eller om han tycker om sylt kan det också gå bra. Det är ju inte säkert att han går på det, men kanske värt att prova. Ha en bra dag gumman kram!!

2010-04-06 @ 10:28:13
Postat av: Cattis

Ha ha ha....ÅH NEJ liksom.

Jag håller tummarna för att han ger sig.



Puss

2010-04-06 @ 11:24:09
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Camilla

Fast, jag har absolut inga problem att svälja tabletter (gör det utan vatten också) - Men det är inte alls roligt att svälja en halv tablett, de fastnar alltid, den blir ju liksom kantig i ena änden... Jag gillar inte det



Har du testat att trycka in den i en kokt makaron? De brukar ju gå bra att svälja hela



Kram

2010-04-06 @ 14:40:02
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Anna

Jasså, funkar inte dom tabletterna heller?

Lilla Totte då....

Jag måste nog med börja nu... Känns som det.



Nu blev jag nyfiken...

Annorlunda? På vilket sätt? :-)



Puss

2010-04-06 @ 20:06:29
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com
Postat av: Marie

Alla tjejer: Jag tackar än en gång för alla tips, goda råd och idéer!!

Jag återkommer när jag lyckats med mitt mål, och hur jag nådde dit...;-)



// Kram Marie

2010-04-07 @ 21:44:42
URL: http://sabos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0