Fy F**n!!

Jag hatar, hatar, hatar att tvinga i Theo penicillin!!
Det går inte, det går VERKLIGEN inte!!

Flytande = kräks DIREKT!!
Tablett medelstor = Kväljer och spottar ut!!
Liten tablett = Kväljer spottar ut!!

Jag blir helt galen, Theo blir helt galen och det uppstår en helt hysterisk situation!!
Jag har provat ALLT!!
Lirkat och lockat, mutat och lovat, tvingat och tvångshållt...det är så kört!

Sist försöket gick bara så åt helvete!!
Vet ni vart tabletten hamnade....I NÄSAN!!
Där satt den, så pass långt fram att vi såg den, men alldeles för långt bak för att kunna ta den.
Snyta var inte att tänka på, han hade glömt bort hur man gjorde sa han...:-/
Så där satt den, tills den sakta sakta smälte.
Theo var hysterisk, formodligen för att det brände, sved och var starkt.
Kimmen och jag var hysteriska och började gapa åt varann!!
KAOS!!!

Nu skiter vi i tabletterna, jag tänker inte försöka en gång till.
Imorgon är det vi som hämtar ut ytterligare ett nytt penicillin, och hoppas på bättre chanser.

Håll tummen för oss....SNÄLLA!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ursäkta syrran... men jag ligger dubbelvikt här...

Det är ju verkligen inte roligt, men jag kan inte sluta skratta...



Puss!!!

2010-03-05 @ 22:38:18
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com
Postat av: Morf

I näsan! Vems näsa, Kimmens eller?

Jag kan föreställa mig er situation,

på något sätt ser jag den framför mig.

Vi ses i morgon, puss.

2010-03-06 @ 00:29:40
Postat av: Cattis

Men.....HERRE GUD !!!

Nog för att vi haft problem, men det har alltid löst sig till slut.

Kåvepenin choklad har vi blandat med lite Ohoj Chokladsås.

Kåvepenin frukt har vi blandat med nyponsoppa.

Och tabletterna lägger vi i en sked yoghurt.



Fy fan vad jag tycker synd om dig, jag vet verkligen hur frustrerande det är. Men kämpa på, på något sätt löser ni det !



Lycka till



Puss o Kram

2010-03-06 @ 07:58:33
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Marie

Anna: Jaa, jag förstår att det låter roligt!!

Nu i efterhand kan jag också skratta åt det...:-/



// Puss, puss!!



Morf: Hahaha....jaa tabletten flög in i Kimmens näsa!! Det skulle varit något, en riktig komedi!!

Ses sen, älskar dig!!



// Puss och kram!!



Cattis: Ja, HERREGUD är rätta ordet...:-/

Vi ska avvakta och se om kroppen själv reder ut inflamationen...jag hoppas verkligen att den gör det!!



// Puss, puss!!

2010-03-06 @ 10:41:39
URL: http://sabos.blogg.se/
Postat av: Jenny F

Hallå!



Det är ju så hemskt att känna sig tvingad att tvinga i sitt barn och hålla fast och så vidare... Hör med Er läkare om tabletten går att hacka sönder till pulverkonsistens och ner i yoghurt eller ett glas med favvodrycken..



Hoppas hans lilla kropp jobbar bort de fula inkräktarna på egen hand som sagt!



Kram kram

2010-03-06 @ 19:12:14
URL: http://forell.nu
Postat av: Bettan

Vad har ni fått för penicilin till honom? Om det är Kåvepenin så förstår jag att han kräks, det smakar ju värre än f*n själv..det erkänner t.om läkarna..

Mina gossar brukade åxo kräkas upp Kåvepenin, nu stenvägrar jag det när det är penicilin på gång.

De senaste åren har vi fått Amimox utskrivet..det är visserligen "bredare" än Kåvepenin, men enligt Noah smakar det jordgubbsyogurth o han sväljer det mer än gärna.

Försök få något annat penicilin om det nu är Kåvepenin ni har fått.



Lycka till =o)

/Bettan (från BF du vet ;) )

2010-03-06 @ 22:01:47
Postat av: Sandra

Fy tusan, jag känner verkligen igen mig i eran kaos. Vi hade det verkligen precis så sist när Wilmer fick pencilin.

Om ni nu ska försöka få något nytt pencilin, så be om spekramox. Det fick wilmer mot sin öroninflamation och det var inga problem att få i honom det. Bara lukten av kåvepeninet får ju en annan att vilja spy, men detta luktar gott..

Usch, så synd om de små liven, så hoppas han mår bättre nu.

kram

2010-03-07 @ 13:42:14
URL: http://sandranilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0