Gokväll.

Det blev ingen tid över alls för bloggen innan jobbet idag.
Istället var jag duktig och slog ihjäl några timmar på gymmet...*klapp på axeln*

Jag är en sån där människa som aldrig riktigt hittar motivationen till att träna.
Tycker det är kul några gånger, sen faller det...alltid!!
Sen sa en vän till mig härom veckan...
"Motivationen är inget du bara går och hittar, man måste kämpa också!!"
Och så måste det nog vara, för alla nångång!!

Hur jobbigt det än känns, så är det bara att ta på sig dojjorna och knalla iväg, punkt!!
Ska jag göra en förändring så måste jag ju göra det själv, ingen annan varken kan eller vill träna åt mig...

Och sen, i samma takt som resultatet (förhoppningsvis) visa sig, ökar motivationen!!
Så, nu försöker jag igen, men på ett annat sätt.
Nu ska jag bygga upp motivationen...;-)

Hur ställer Ni er inför träning...
Är det superkul eller bara ett nödvändigt ont...?!


Kommentarer
Postat av: Jenny F

Träning? Vad är det? =)

Skämt o sido.... En nyckelkänsla för mig har alltid varit att veta "varför" jag tränar....vad vill jag med min träning...vad är mitt fysiska och själsliga mål... Har man en ärlig bild av varför man tränar/bör träna så är det nog med "jävlar anamma" för mig....

Lycka till med att bygga upp motivationen!

Du är så vacker! =) Kom ihåg det!



Kram kram

2011-03-30 @ 19:49:05
URL: http://forell.nu
Postat av: Linda W

Bra sagt!! Det stämmer så bra. Nej nu jäklar ska jag också sparka mej själv i häcken. Jag har också gått o väntat på att bli motiverad. Men som du säger, man måste bygga motivationen själv.

Lycka till.

Kram

2011-03-31 @ 08:08:38
Postat av: Mamma

När man börjar med träning så är det viktigt att det ska kännas kul eller att man blir nöjd, alltså någon possitiv känsla och den kanske inte innfinner sig direkt utan när man har fått lite mer kondition.

För min del är gympa kul för det är härlig musik att röra sig till (var kan man annars göra det utan att man ser konstig ut?)Joggingen tog längre tid innan jag kände att det var kul/skönt. Om man har besvär med t.ex nacke/rygg kan träning vara ett sätt att förstärka och må bättre pga att man inte har ont.



Ha det gott så ses vi på lördag!



Kram mamma

2011-03-31 @ 08:21:03
Postat av: Marie

Linda W: Lycka till du med gumman...:-)



// Puss!!



Mamma: Du är min förebild när det kommer till träning och energi, du är så duktig som styr och ställer med allt vad träning heter!!

Ses på lördag darling...♥



// Puss!!

2011-03-31 @ 09:46:39
URL: http://sabos.blogg.se/
Postat av: Cattis

Som jag sa tidigare i dag så är mitt driv för att få motivation att bli beroende av endorfiner. Vilket inte tar lång tid att bli.

Nu är jag där och längtar efter att träna varje dag, vi vilken form spelar ingen roll.

Och eftersom mitt mål är att gå ner i vikt så är varje kg ner på vågen en ökning i motivationen.



Puss

2011-03-31 @ 22:13:22
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0