Soppa á la Hanna.

Mmm, i detta regniga väder passar det utmäkt att äta soppa!!
Jag gjorde en enkel och väldigt god köttfärssoppa, som jag från början blev bjuden på hemma hos min vän Hanna.

Detta behövs...
* 400 g köttfärs
* 1 burk pustasallad
* 1 liten burk Cambells tomatsoppa
* 3 dl grädde
* 1-2 påsar mozzarella
* salt, peppar & paprikapulver
* färsk basilika


Gör såhär...
1.
Fräs färsen i en kastrull.
Krydda med salt, peppar och paprikapulver.

2.
Häll av vätskan från pustasalladen och tillsätt den.

3.
Häll i tomatsåsen, fyll burken med vatten och tillsätt den med samt grädden.
Låt puttra en stund.

4.
Skär mozzarellan i små bitar och lägg i dem.
Tillsätt basilika efter tycke och smak.
5.
Servera när osten börjar smälta.


Smaklig måltid!!



Receptet på rabarberpajen jag gjorde häromdagen kommer snart...:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0