Middagstips.

Jaa, jag vet...det är verkligen inte middagsdags nu.
Jag tänkte bara dela med mig av det vi åt idag.
Ett fantastiskt enkelt recept, som från början kommer från min vän Cattis!!

Färsbiff i panna.
(4 portioner)


* 400 g köttfärs
* 1 finhackad gul lök
* 1 tsk salt
* 1 krm finmalen svartpeppar
* 1½ msk potatismjöl
* 0,5 dl mjölk
* 1 msk smör/margarin
* 2½ dl Kelda matlagningsgrädde
* 1 msk soja
* ½ köttbuljong-tärning
* Persilja till garnering

Blanda färsen med lök, salt, svartpeppar, potatismjöl och mjölk.
Bryn matfettet i en stekpanna och platta ut färsen direkt i den till en stor biff som täcker hela pannan.
Dela biffen i fyra delar och stek 4 minuter på varje sida.
Ta upp och lägg biffarna åt sidan.
Häll i grädden och sojan i stekpannan, vispa ner buljongtärningen.
Lägg tillbaka biffarna och låt alltsammas puttra i ca 4-5 minuter.
Garnera med lite persilja.
Servera med potatis och lingon.



En stor favorit här hemma, och hur enkelt som helst!!
Ni borde testa...:-)


Kommentarer
Postat av: cajsa

mmmm va gott det såg ut!!!! det ska absolut prövas här hemma ! TACK :)

2010-09-07 @ 10:34:04
Postat av: Mamma

Tack för tipset! Ser jättesmarrigt ut!

Skrev ut en kopia så nu ska jag prova det hemma.



Kram mamma

2010-09-07 @ 13:36:49
Postat av: cicci

Hej!!

Vet du vad man kan ha istället för buljontärning. Min son har gluten och kan inte ha buljontärning i maten.

Mvh cicci

2010-09-07 @ 16:32:03
URL: http://ciccimed familj.blogspot.com
Postat av: Marie

Cajsa: Ja, det tycker jag du ska göra :-)

Smaklig måltid!!



// Kram!!



Mamma: Hihi...jag tänkte faktiskt på dig och pappa när jag skrev receptet. Jag vet att ni gillar att få lite tips och idéer om middagsmat...;-)



// Puss & kram!!



Cicci: Oj...vad kan man ta istället...:-/

Jag är så dålig på det där, men du kanske skulle kunna ta vanlig Kalvfond eller liknande på flaska...kanske funkar även för glutenallergiker.

Lycka till...:-)



// Marie

2010-09-07 @ 21:14:57
URL: http://sabos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0