Jysk är sämst på service!!

Nu är jag förbannad, eller riktigt irriterad är bättre ordval!!

Idag var Kimmen och handlade två stolar på Jysk.
Dom kostade ord. pris 749:-/st, men det var kampanj på dom så priset var 500:-/st.

Efter ett tag kom vi på att vi ville ha en stol till, så jag satte mig i bilen på lunchen och åkte bort för att handla en.
Väl vid kassa gick stolen in för 749:-.
När jag sa att det skulle vara kampanj på dom kollade tjejen i kassan på mig och frågade vart jag hade läst det, och vilket pris det isåfall skulle vara!!

Jag svarade att jag ej hade läst det, utan att min sambo var här för 1 timme sen och köpte likadana stolar för kampanjpris.
Hon hade ingen aning om vad jag pratade om, sa hon, så jag ringde till Kimmen och dubbelkollade så att jag hade tagit rätt stol, vilket jag hade.
Kimmen sa även namnet på den tjejen han hade handlat av, och det var samma tjej som jag hade framför mig.

När jag la på luren sa hon plötlsigt att hon kom ihåg att hon sålt dom för det priset till Kimmen, men att han hade fått betala ett felaktigt pris.
Priset han betalade var förra veckans pris.
Jaaha, ok!!
Dom hade alltså haft fel pris på denna vara i nästan en vecka, och ändå gick det absolut inte att låta mig få samma pris även på denna stol...det tyckte jag var makalöst dåligt!!

Sen hade Kimmen och jag beställt en dynlåda, som skulle komma till butiken idag.
När jag ändå stod där frågade jag naturligtvis efter den.
Hon visste inget om det, så hon ropade på en annan tjej.
Den tjejen kom snabbt förbi och mumlade i förbifarten att det endast hade kommit två sådana idag, och att det var kundbeställningar.
Jag förklarade lite snabbt att jag var en av dom kunderna som hade beställt, och undrade om jag kunde få ta med mig den eftersom jag ändå var där.

-"Nää, det går ABSOLUT inte, vi har inte hunnit märka på dom än."
-"Du får ett sms när du kan komma hit och hämta den!!!"

Jaha, ok.
Men om jag kommer 10 minuter innan ni stänger idag, så kanske jag kan hämta den då?!
-"Nää, det går inte, för det kommer vi inte hinna!!!"

Nehee, men om jag kommer tillbaka imorgon igen, får jag ta med den då?!
-"Nää, det kan jag inte lova. Och förresten så har jag fler kundbeställningar på dom, så dom här två är nog inte till dig över huvud taget!!"

Då blev jag riktigt irriterad, hur f**n kunde hon veta om jag var på tur att få köpa en sån eller inte.
Hon frågade inte om mitt namn, hon kollade inte ens i datorn!!

Jag gick därifrån utan stol och utan dynlåda!!
Jag kände mig så dåligt bemött, deras service är under all kritik!!

Visst, jag FÖRSTÅR att man inte kan ändra priser hur som helst, och jag förstår att dom kanske inte hade tid att ploka fram den där dynlådan direkt, men dom FÖRSÖKTE INTE ENS!!
Det är det som gör mig så förbannad!!

Eftersom jag själv har jobbat i butik ett X antal år, så vet jag vad man kan göra för sina kunder och inte.
Man KAN alltid, man SKA alltid, få kunden att känna sig nöjd när den går ut ur butiken, även fast man kanske inte har löst problemet.
Man ska alltid göra ett försök!!

Nää, tummen ner för Jysk i Norrköping!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

fy fan va dåligt. så långt ifrån service man kan komma! fy fan vilka bitchar!

2010-07-02 @ 23:02:08
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Bettan

Hade jag varit du skulle jag maila/ringa ansvarig för den butiken. Så får man _int_e bemöta kunder, så är det bara.

"Kunden har alltid rätt" fick jag lära mig under mina år inom serviceyrket ;)

2010-07-02 @ 23:09:19
Postat av: cajsa

Det va bland det värsta jag har hört!!!!såååå jäkla illa!!! jag har ju oxå jobbat i butik i många år o så där fär man verkligen inte behandla en kund!!!!

kram o trvlig helg marie o tummen ner för jysk!!!

2010-07-02 @ 23:47:41
Postat av: Cattis

Men herre gud...

Stolen okej, det är ju en sak. Dåligt, men man förstår ju om hon får skit för det efteråt kanske...

Men det med dynlådan, det tar ju fan priset! Att inte ens försöka liksom...

Vissa människor ska inte jobba i butik, så är det bara.

2010-07-04 @ 20:47:03
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oh jag blir så förbannad när jag läser sådant här. Fast ändå ganska skönt för då förstår jag att det är fler än jag som tycker illa om Jysk i Norrköping. Jag bor i Graversfors men åker alltid till Söderköping om jag ska ha något på Jysk, där är de jättegulliga. ;)



/Sandra

2010-07-13 @ 17:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0