Våran helg.

Äntligen har jag tid att parkera rumpan framför datorn en stund!!
Har inte suttit här sen i fredagsmorse, och det kanske är lite så det kommer att bli i fortsättningen.
Imorgon sätter utbildningen igång och jag är såå förväntansfull och nervös på samma gång...

I lördags var som sagt mamma och pappa här.
Vi satt ute och fikade på framsidan och det kändes som sommarvärme i luften, härligt!!

På kvällen kom två grannfamiljer hit på middag.
Vi var tolv personer sammanlagt med alla barnen, så jag valde att laga en gammal goding
"Kycklinggryta á la Johanna"...

Maten blev mycket uppskattad, av dom flesta iallafall, så det var kul.
Alltid lite nervöst att laga till så många...:-/

Till efterrätt gjorde jag något väldigt enkelt, kladdkakemuffins med hasselnötsgrädde och mandarin.
Lätt och smidigt, precis i min smak...hihi!!



Idag tog vi nya fina bilen och åkte ut till svärföräldrarna och hälsade på.
Stora grytan stod som vanligt och puttrade på spisen när vi kom, så det var bara att slå sig ner och börja äta...:-)
Mmm, jag älskar den grytan svärmor gör.
Potatis, kött, squash, paprika, lök, tomater....jaa, massor med godsaker som får kokas ihop med en lovely tomatsås.
Till det en bit bröd att doppa i såsen...Åh, jag skulle kunna äta hur mycket som helst...:-)

När vi kom hem därifrån kände jag mig riktigt ruggig, så vi tände en brasa och slog oss ner i soffan.
Det är så rogivande att bara ligga och titta på elden som brinner inne i kaminen, det var nästan så att jag somnade.
Nu är det varmt och gott här hemma...:-)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mysigt! Vi har inte tänt vår än, men den här veckan får det nog bli invigning för det är så ruggigt!

2011-09-19 @ 07:24:34
URL: http://Shopalot.spotlife.se
Postat av: Cattis

Gud så mysigt!!

Och den där grytan låter så himla god. Att äta borta är ju bara för härligt, allt smakar extra gott också =)



P & K

2011-09-19 @ 10:05:50
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Cattis

En fråga till...angående grädden...använde du dig av den där hasselnötssyrupen till den, eller vad hade du i? Låter supergott, blev det bra? Var köper man en sådan i så fall?



Puss & Kram

2011-09-21 @ 09:50:32
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0