För- och efterrätt.

Klantig och en aning glömsk som jag är missade jag att ta kort på varmrätten vi bjöd på i tisdags...:-/
Helstekt marinerad fläskytterfilé, potatisgratäng, sås och sallad var det vi lagade iallafall, och det gick hem hos våra gäster...:-)

Mattis och Lena stod ju för för- och efterrätten och det var väldigt smarrigt vill jag lova!!
Förrätten bestod av...

Vitlöksstekta champinjoner med bacon och gräslök på vitlöksbröd!!
Så himla enkelt, och så himla gott!!
Perfekt att börja en middag med, en liten aptitretare...;-)

Och efterrätten...

Vaniljglass med kolasås och krossade salta jordnötter!!
Mmm, jag säger bara S N I C K E R S ! ! !

Hela idèn med att "dela upp" middagen är ju såå kul egentligen!!
Alla hjälps åt, det blir en överraskning vad man ska äta, man får testa nya recpet som man vanligtvis kanke inte skulle ha gjort, man får se när andra fixar och donar i köket (älskar att titta på när andra lagar mat, inte för att jag själv inte vill göra det, utan mer för att jag är intresserad av matlagning och att se hur andra gör i köket...:-)

Jaa, det finns bara fördelar enligt mig, jättetrevligt!!
Det här vill jag göra fler gånger...:-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Jättekul att dela upp det lite. Allt såg ju galet gott ut. =)

2011-01-08 @ 17:12:14
URL: http://pysselannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0