Kyckling- och grönsakswok.

Dagens middagstips kommer här...

Detta behövs:

* ca 50 g cashewnötter
* 3 msk ananasjuice
* 3 tsk maizena
* 3 msk soja
* 2½ dl köttbuljong/kycklingbuljong
* ca 3 kycklingfiléer
* 2 msk olja
* broccolie
* röd paprika
* gul lök
* champinjoner
* vattenkastanjer

Gör så här:
1.

Rosta nötterna i en wokpanna ca 1-2 minuter.
Ta upp nötterna ur pannan och ställ dom åt sidan.

2.
Blanda ananasjuice, maizena, soja och buljong i en skål och ställ åt sidan.

3.

Skär kycklingfiléerna i jämnstora bitar och woka ihop med oljan i ca 4-5 minuter.
Ta upp kycklingen ur wokpannan och ställ åt sidan.

4.

Lägg i broccolien, paprikan, löken, champinjonerna och vattenkastanjerna i wokpannan och bryn i ca 8 minuter.

6.

Blanda i kycklingbitarna och såsen och låt sjuda i några minuter.
Tillsätt nötterna och värm upp i ca 1 minut.

Servera ihop med ris.


Smaklig måltid!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Åh, wok som är så gott!



I morgon ska jag testa "Maries kassler" :-)



Puss o Kram

2010-09-28 @ 20:33:08
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vilket gott middagstips. Måste jag prova någon dag, för min sambo älskar kyckling med cashewnötter, men vi har aldrig gjort det själva.



Svar. Tack snälla, usch, inget kul med dessa sjukdomar. Jag hoppas verkligen att han får bli frisk snabbt.



kram

2010-09-28 @ 20:49:14
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Cattis: Jaha...ska du, va kul!! Hoppas ni tycker om det...:-)

Kul att se dig med förut!!

Jag tycker absolut vi bokar ett datum snarast, annars springer tiden bara iväg!!



// Puss, puss!!



Sandra: Jaa, det tycker jag ni ska prova. Jättegott blev det, och superenkelt!!



// Kram, kram!!



2010-09-28 @ 21:31:19
URL: http://sabos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0