Smörgåstårta.

Idag bjöd vi på smörgåstårta.
Det var länge sen jag gjorde en sån, men takterna satt i än...:-)

För er som inte vet. så jobbade jag på Hemköp i ca tre år.
Där stod jag mestadels i delikatessen och skivade skinka till kräsna små tanter, men emellanåt när vi fick in beställningar, så gjorde jag smörgåstårtor!!

Mycket roligt, eftersom jag älskar att pilla, styra och greja!!

Vilket fall så tänkte jag dela med mig att mitt bästaste recept när det gäller smörgåstårta.
Lagom krämig, inte för maffig och "jolmig"!!

Detta recept är för ca 6-7 pers.

Det går åt ca 6 skivor Pågens "rostbröd" till varje lager.

Fyllning 1:
2 dl vispgrädde
1 hg bakad leverpastej
ca ½ dl bostongurka

Fyllning 2:
1 dl vispgrädde
1 dl majonnäs
1 lien bit riven vitkål
1 burk krossad ananas

Fyllning 3:
1 burk tonfisk i vatten
ca 2 dl majonnäs
1 liten hackad gul lök

Runt tårtan:
2 dl vispgrädde
1 klick Kalles kaviar

Garnering:
Salladsblad runt omkring...


Skivade ägg...


Röd och svart stenbitsrom mellan äggraderna och majonnäs på äggen...


Till sist handskalade räkor, gurka, tomat, citron och dill...


Smaklig måltid :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅh GUUUD så gott det såg ut!! Blev ju hungrig så här på kvällskvisten!! Haha!!

STORT GRATTIS till födelsedagsbarnet oxå!! ;0)



KRAM!!

//Malin

2010-06-01 @ 21:47:34
Postat av: Monka

Åå vad gott!! Nu knorrar det i magen =) Godast tycker jag den är dagen efter....mums

2010-06-01 @ 22:17:12
URL: http://www.alltommycket.blogspot.com
Postat av: Anonym

Läcker!!

2010-06-01 @ 22:18:39
Postat av: Cattis

Mmmmm....den där ser riktigt god ut, och fin var den också!

Jag håller med dig, det är roligt att garnera :-)

Det som är trist är att det oftast blir så jäääävla mycket disk, med tanke på alla olika bunkar med röror och så :-/



Hoppas ni hade ett trevligt kalas!



Puss o Kram

2010-06-02 @ 09:01:51
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Emelie

Supermumsigt!! Och det blir ju så gott med grädde i, man tror det ska bli jolmigt men det blir bara så gott..............

Kramar

2010-06-02 @ 11:39:04
URL: http://majasmamma.blogspot.com
Postat av: cajsa

ohhhh marie nu blev jag riktigt imponerad!!!!! jätte jätte fin o dessutom låter det som att den ä god oxå ;) hoppas verkligen att gästerna va nöjda o belåtna :)

kram kram

2010-06-02 @ 21:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0