Falsk ostkaka.

Prova ett nytt recept idag igen.
Jag vet att min farmor har bjudit på det här någon gång, men jag har aldrig gjort det själv förut.
Lätt som en plätt var det att göra, frågan är bara hur det smakar, det får vi veta ikväll...;-)

Detta behövs...

* 2 st squash
* 4 msk vetemjöl
* 4 ägg
* 2 bittermandlar eller en droppe bittermandelolja
* 1 dl socker
* 25 st sötmandlar
* 1/2 liter mjölk, eller mjölk och grädde efter samvete...

Gör såhär...

1.
Skala och tärna squashen.
Koka squashtärningarna så mjuka att de går att mosa.


2.
Hacka bittermandel och sötmandel fint.


3.
Vispa ihop övriga ingredienser, häll i mandeln och den mosade squashen.


4.
Häll allt i en smord form ( 3l kakform t.e.x)


5.
Grädda i 45 min i 200 grader.


Serveras ljummen med vispad grädde och sylt!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

mums!

Va sugen jag blev på ostkaka nu.

Var riktigt länge sedan jag åt det.



Kram

2010-12-13 @ 19:46:03
URL: http://sandrasblogg.se
Postat av: Cattis

Coolt!

Jag har gjort vanlig ostkaka en gång och det blev gott, måste nästan testa denna någon gång.



Puss

2010-12-14 @ 09:54:47
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0