Vardag.

Nu är vardagen åter här.
Kimmen är iväg och jobbar, och barnen ligger och sover för länge sen.
Känns skönt att komma tillbaka till rutinerna igen, och jag har en underbar semester att tänka tillbaka på!!

Det kommer att bli en spännande höst, inte minst för Lucas!!
Han börjar ju första klass imorgon...behöver nog knappast tala om att han hade en aning svårt att somna ikväll...;-/
Han längtar massor till sina klasskamrater.
Det som ska bli roligast är att få träffa alla dom igen, och sen kommer att få lära sig massor av saker.
Det är så härligt att se att han är så intresserad av skolan!!

Själv sitter jag här och skriver scheman till dagis och frita.
Ska även försöka mig på att skriva matlistor med tillhörande inköpslista.
Jag gör alltid ett nytt försök varje höst, vi får se hur länge jag håller på den här gången...:-)

Standardrätten, som jag alltid blir sugen på just till hösten är "Sjömansgrytan".
Lätt att laga, det är supergott och barnen gillar´t!!
Man bara varvar skivad potatis, skivade morötter, gul lök, paprika, köttfärs och bacon.
Och häller sedan över ca ½ liter köttbuljong...

...låt puttra tills potatisen och morötterna är mjuka.
Klart!!

Testa får ni se...jag tror ni kommer älska´t!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Kanonbra förslag, jag tycker detta också är jättegott!!

2010-08-23 @ 11:45:54
Postat av: Jenny F

TACK fina du för denna idé!



Gjorde min egen variant idag med vit paprika (spetspaprika), barnen njöt av denna "höstiga" gryta!



Välkommen tillbaka från semestertider! ;-)



Kram kram

2010-08-23 @ 20:02:40
URL: http://forell.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0