Sommarlov!!

I onsdagskväll var det dags för skolavslutning i Delfinariet i Kolmårdens Djurpark.
Det var verkligen en annorlunda och häftig upplevelse, även fast jag alltid berörs till tårar på skolavslutningarna på en blomdekorerad skolgård.
Det är så häftigt när man tänker att dom små pyttepojkarna som är mina "bebisar" fixar årskurs efter årskurs med slående resultat.
Stolt är bara förnamnet...♥
 
Till hösten blir det något helt annorlunda för Lucas.
Årskurs 4 väntar och det innebär en del förändringar, t ex skåp i korridorerna istället för lådor i klassrummet (innebär ordning och reda på sina böcker, papper och pennor och få med sig rätt material till rätt lektion), flera olika lärare, mera läxor och framförallt...INGET MERA FRITA!!
Det är väl det där sista som jag känner mig lite extra vemodig inför.
Då ska Lucas klara sig själv på morgonen, äta frukost, gå till skolan, komma i tid framför allt...:-/
Hmm jaja, det är sånt som löser sig.
Hönsmamma som jag är vill jag ha kontroll, så jag ska fila på en liten lösningen här under sommaren som känns bra för oss alla, hihi...;-)
 
***
Två veckor kvar till semestern har vi nu.
Det märks att det börjar bli segare att gå upp på mornarna.
Vi startar som sagt med en resa till Grekland eftersom Kimmen bara har en veckas semester den här sommaren.
Resterande 3 veckor får jag och pojkarna roa oss själva, och det ska nog inte vara några problem.
Djurparken och karusellerna lockar ju en del, och där kan jag absolut tänka mig att spendera några soliga timmar med en kaffe i handen medans killarna åker så mycket dom vill, perfekt avkoppling...:-)
Sen blir det naturligtvis mycket bad och sköna utflykter,
märker ni att jag tar för givet att det ska bli en SOLIG sommar!!
Vi får se hur det blir med det...;-)
 
Nehe, dags för lite frukost och förbereda sig inför en toppenhelg!!
 
Ta hand om Er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0