Whitney Houston.

Sitter och lyssnar på alla dessa underbara låtar med henne!!
Det finns så många, så många som jag bara älskar, och det ger många minnen från förr...
Ett av det starkaste minnet från en Whitney-låt är när jag gick i mellanstadiet och filmen "The Bodyguard" var otroligt populär.
Jag älskade filmen och jag älskade låten "I Will Always Love You".
Jag lyssnade på den så fort tillfälle gavs, på radion alltså.
En helg hade jag varit ute på landet hos farmor och farfar och sovit över.
När jag kom hem därifrån bad pappa mig gå in på mitt rum.
Jag gjorde det och han följde efter.
-"Tryck på play på bandspelaren", bad han mig.
Jag gjorde det, och "I Will Always Love You" ljöd ut ur högtalarna.

Pappa hade väntat på att den skulle komma på radion, och spelat in den åt mig.
Lyckan var TOTAL, och Ni kan ju bara tänka Er hur många gånger jag spelade det bandet!!
♥ Vila i Frid ♥

Kommentarer
Postat av: Cattis

Gud så gulligt av din pappa!!!

Och jag minns nu vad man tragglade med de där blandbanden, det var ju en konst att spela in utan att radiopratarna kom med...ha ha.

Bodyguard är en fin film...och hon hade en helt magisk röst.



Puss på dig!

2012-02-13 @ 08:02:29
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0