Min resa har börjat...

Idag har jag haft min första lektion på vägen till mitt blivande yrke som Nagelterapeut!!
Jag är så glaaad, det känns så himla rätt!!

Jag är glad att jag tog chansen när jag fick den, och jag är tacksam för allt stöd och peppande som alla öser över mig angående detta val!!

Vi gick igenom en hel del teori idag, om nagelsjukdomar, handens skelettdelar, nagelns uppbyggnad och mycket mera.
Vi fick räkna lite på inkomster och utgifter i ett företag och så avslutningsvis fick vi lacka varandras naglar, och det är inte så lätt som man kan tro.

Man ska tänka på hur man håller nagellacksflaskan, vilket finger man ska börja med, penselteknik etc.

Jag kan säga att jag inte blev så nöjd över den lackningen jag gjorde (perfektionist som jag är...), men vi alla kände oss nog som nybörjare...:-)

Imorgon börjar vi med manikyr, där lackning naturligtvis ingår.
Även nagelbad, fila till formen på nageln och handmassage ingår i det, så det ska bli kul att lära sig.

Och vet Ni, jag hörde för ett tag sen talas om ett material som jag blev så himla nyfiken på.
Ett material som är som en blandning mellan lack och gelé.
Det ska härdas i lampa, men vara tunnare och mera lättjobbat än gelé.
Vilket fall som helst, det har precis kommit in till "Nail Pro Store", och det ska vi få testa, kanske redan imorgon...Wiee!!

Nää, nu måste jag sova!!
En lika innehållsrik och spännande dag väntar imorgon...:-)

Mina naglar idag, lackade i rött utav en av mina klasskamrater...:-)

Kommentarer
Postat av: Fia

Säg till om du behöver någon att träna på :-)

2011-09-19 @ 22:52:59
Postat av: Camilla

Spännande!

2011-09-20 @ 06:08:58
URL: http://Shopalot.spotlife.se
Postat av: Jenny F

Låter helt underbart!! =))



Följer dig under hela resan!!



Kram kram

2011-09-20 @ 10:24:48
URL: http://forell.nu
Postat av: Cattis

Allt låter så himla roligt!!

Och dina naglar ser superfina ut.



Angående kommentarer så är jag helt med dig. Tänkte faktiskt skriva det i går att känn ingen press :-)



Puss

2011-09-20 @ 14:27:55
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0