"Marie, bli inte orolig nu..."

...så började Kimmen samtalet igår, som jag fick när jag satt och fikade med mina kusiner och min syster.
Hjärtat började dunka, och tusen tankar for i huvudet!!
"...men Lucas har krockat med en bil..."
Tårarna kom naturligtvis, och jag skrämde nog upp samtliga runt bordet, som inte hade en aning om till en början vad allt handlade om!!

Lucas lärde sig att cykla igår, han har inte velat det förut, men igår kom han och sa -"Mamma, nu vill jag cykla!!"
Vi tränade en gång förra sommaren, och då cyklade han själv, men efter det har han inte velat mer.
Igår gick det jättebra, och han cyklade runt, runt här på våran gata.
Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men han hade åkt på en liten grusgång mellan husen, och skulle cykla ner till en kompis på gatan nedanför
När han kom ner till den andra gatan, kom det en bil, Lucas hann inte bromsa, och han for rätt in i sidan på bilen!!
Det hände, tack och lov, ingenting med honom, han blev nog mest rädd.
Tjejen som körde bilen blev såklart chockad.
Usch va fort saker och ting händer!!
Var rädda om Er därute!!

Idag är han på utflykt med frita!!
Måtte han ta det lugnt...:-/

Själv åker jag och jobbar!!
Två heldagar kvar, sen semester en vecka!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh Gud va läskigt!!!

Tur att det gick bra. Olyckor kan ske så snabbt.

Ta hand om er!

Kram

2011-07-01 @ 00:10:31
URL: http://Sandrasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0