Semlor

Mmmm...jag älskar semlor!!
Idag när Theo och jag var hos min farmor och farfar så fick vi just såna till fikat...:-)
Theo fick hjälpa till att fylla på kakfatet, men behövde hjälp från gammelfarfar att öppna locket, det är det han står och spanar på här...
...mycket nöjd när burken var öppnad och han kunde börja ladda upp...;-)
Mmmm, semla...:-)
"Fia med knuff" är standard att spela hos gammelfarmor och gammelfarfar.
Farmors stickade tröja, älskar!!
Sagostund!!
Min farmor har en underbar berättarröst.
Är det något man minns från när man var liten och sov över hos dom, så är det just sagostunderna brevid farmor i soffan.
Mysigt!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Åh, gud så mysigt.

Du är lyckligt lottad som har din farmor och farfar kvar!!

Det finns inget bättre än att umgås med sina älskade mor- och farföräldrar och höra dem berätta om olika saker eller ge goda råd.



Puss o Kram

2011-02-16 @ 08:30:49
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Marie

Cattis: Jaa, jag känner att jag är lyckligt lottad som fortfarande kan åka ut dit till landet och känna mig som ett barnbarn igen och njuta av farmors ljuvliga hemlagade mat...den går inte av för hackor....:-)

Ses snart!!



// Kram och Puss!!

2011-02-16 @ 08:52:57
URL: http://sabos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0