Mardröm.

Har tittat på ett inslag från Nyhetsmorgon, som handlade om 23-årige Emil Linnell, som förgäves ringde efter ambulans, men nekades hjälp och hittades senare död hemma i sin lägenhet...

Det måste f**n vara bland det värsta man som anhörig kan vara med om!!

Mamman har lyssnat på dom inpelade samtalen mellan sjuksköterskan på SOS Alarm och Emil, och där kan man tydligt höra hur svårt sjuk han var, och att han kände att han höll på att dö!!

Han hittades av en granne tidigt på morgonen, några timmar efter han ringt efter hjälp, död vid sin ytterdörr som stod lite på glänt.

Han har alltså tagit sig fram till dörren för att öppna för ambulansmännen som aldrig kom...

Det är så tragiskt så jag får tårar i ögonen när jag tänker på det!!

Man måste få känna sig trygg i att veta att man får hjälp om man behöver.

Det här är skandal!!

Emils lillebror har skapat två Facebook-sidor till minne av sin bror.

Den ena hittar du här och heter...

Vi ska strida för Emils rätt

Måtte det aldrig hända igen...

Kommentarer
Postat av: Cattis

Åh jag vet, det är heeelt sjukt detta.

Hoppas den sköterskan som jobbade aldrig gör om detta misstag igen, om hon nu får behålla sitt jobb...

Ska kolla på klippet.



Puss

2011-04-21 @ 08:22:11
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Bella

Det går ej att se klippet men jag lästa om fallet, hemskt är bara förnamnet =(

2011-04-21 @ 17:34:06
Postat av: Cattis

Han, var det visst.

Må han brinna i helvetet känner jag nu när jag sett klippet och läst utdraget ur sos-samtalen.

Fyyyy fan, jag skulle döda han om jag fick tag på han.



En arg kram ;-)

2011-04-21 @ 19:41:42
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0