Det är såhär jag tänker...

...runt mitt val som jag gjorde igår.

Jag är frisk, alla i min familj är friska.
Både jag och min sambo har fasta jobb, och vi har det bra.
Om jag BARA ska se till mig själv, har jag inget att invända mot hur det ser ut idag med dessa sjukförsäkringar m.m.
Jag är inte drabbad, jag har heller inga problem med det...MEN jag vet andra som har blivit drabbade och som det har slagit hårt emot!!

Jag har så svårt att bara se till mig själv och min egna lycka, när jag ser andras olycka!!
Det kan inte vara meningen att folk ska behöva strida så mycket om sitt levebröd, när dom  brottas mot en sjukdom som gör att dom knappt tar sig ur sängen.
Då är det något som är galet, då har det gått för långt!!

Alla kan bli sjuka, alla kan behöva hjälp!!
Jag vill kunna känna trygghet i att veta att det finns hjälp och stöd om det skulle vara så att en själv skulle bli drabbad.

Idéalet är naturligtvis att alla ska få vara friska, krya och må bra, men verkligheten ser ju inte riktigt ut så som bekant!!

Jag tycker att det är bra att kraven har blivit hårdare på att få sjukförsäkring, för det ska absolut inte utnyttjas.
Men som det ser ut idag är det omänskligt!!
Jag vill att alla ska bry sig om varandra, att man ska hjälpas åt och FÖRSÖKA få alla att må bra, i den mån det går!!
Jag tror alla tjänar på det i längden!!

Det här är mina tankar och funderingar kring det hela.
Jag säger inte att jag tänker "rätt", men det känns rätt för mig!!




Kommentarer
Postat av: Christina Lager

Marie, vilka fina ord ! Instämmer med dig och att du tänker även på dom som inte har det ordnat omkring sig, kram <3

2010-09-20 @ 17:37:59
Postat av: Jenny

Tänk om fler tänkte så,dina ord de värmer!

Kram Jenny

2010-09-20 @ 18:32:42
Postat av: Anna

Du är tjejen med hjärtat på rätt ställe!

Tänk om alla vore som du.

Älskar dig!

Puss!!!!

2010-09-20 @ 18:46:05
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com
Postat av: Cattis

Du är en underbar tjej Marie.

Glöm aldrig det!



Puss o Kram

2010-09-20 @ 21:29:10
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Sandra

Håller med dig helt och fullt!

Kloka ord!

Kram Sandra

2010-09-20 @ 21:38:50
Postat av: Malin

Vi har samma tänk du o jag!! Förvisso har jag varit arbetslös tills alldeles nylligen, så jag har fått känna på den sortens politik alldeles för mycket, men nu har jag jobb o vill att andra ska slippa ha det som jag när det var som sämst!!!

Vi får stå på oss o prata med folk o förklara VARFÖR det är viktigt att tänka på sina MEDMÄNNISKOR o inte bara på sig själv!!

KRAM!!!

2010-09-21 @ 21:50:43
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Milla

Jag förstår att det verkligen din tanke och tycker att den är otroligt fin men det är inte riktigt så enkelt heller. Jag för min del röstade på moderaterna och skulle göra det igen om det vore så. Jag har inte röstat för att jag vill att folk ska ha det illa ställt när dem blir sjuka eller arbetslösa men problemet är att det har fuskat för att av naturen är många människor otroligt lata och bekväma. Jag tycker att kraven ska vara hårdare utan att någon ska hamna mellan stolarna som de faktiskt har lovat att riktigt kolla över. Och det handlar verkligen inte om att jag ska få mer när andra har det sämre men att jag ska rösta på ett parti som ger oss mindre i månaden (oskar betalar redan nästan 10.000 i skatt varje månad så han får inte ut så mycket mer) och sen gör att jag kommer slita ut mig på jobbet då alla 15 timmars barn får gå 30 timmar i veckan det innebär att vi i stort sett dagligen skulle ha 22 barn till mellanmål på 2 personal. Som om det inte räcker så vill de ta bort vår egen valfrihet när det gäller att dela på föräldraledigheten då vi förhoppningsvis kommer att vara hemma fler gånger. Nu känenr jag att det blev ett väldigt långt inlägg men jag ville bara ge en annan syn för jag tycker att det är så enkelt att tänka (inte för att du gör det) att de som vill ha mer pengar röstar på alliensen och skiter i de som är sjuka eller arbetslösa.

Så nu var jag klar =).

Tack för att vi får dela din vardag och dina tankar även i såna här frågor.

2010-09-26 @ 12:26:49
URL: http://cmillis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0