The Killer Inside Me

Fy F**n vilken film vi såg igår kväll, så brutal att jag ej kunde se klart...


Detta går att läsa om filmen...

"Lou Ford är polis i en sömnig liten Texasstad. Han verkar vara en rättskaffens man, är omtyckt av många och har ett förhållande med Amy (Kate Hudson) som är från en av de finare familjerna. Men under ytan döljer sig hans mörka förflutna som vi bara snabbt får skymta innehåller sexuella övergrepp som han utsattes för som barn.

När han får i uppdrag att avhysa prostituerade Joyce (Jessica Alba) som dragit in en man med kontakter i ett förhållande så väcks något samtidigt våldsamt och passionerat till liv inom honom. De två inleder ett sado-masochistiskt förhållande men Lous mörka sida kan inte sätta stopp där när den väl fått syre...."

 

"Mest omtalad för sina brutalt våldsamma scener, men "The Killer Inside Me" har mer att erbjuda dem som klarar av att titta klart"

 

Jag klarade INTE av att se den klart!!

Scenen när Jessica Alba misshandlas sönder och samman får mig att må illa.

Så brutalt, så grovt, så omänskligt!!

Jag vill ju givetvis tänka att det "bara är på film", att det inte händer i verkligheten, men med närmare eftertanke så är det ju precis det vi läser om nästan varje dag.

Människor blir brutalt misshandlade och sönderslagna hela tiden, och jag vill bara spy när jag tänker på det!!

Att det finns såna människor, jag fattar inte!!

Usch jag blev verkligen berörd!!

Jag tycker Ni ska se den, om ni vågar...


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack för tipset!

2010-10-05 @ 10:09:02
Postat av: Hanna

Jag behöver filmtips, men jag vet i attan. Är lite kyckling sådär...

Puss

2010-10-05 @ 13:39:09
Postat av: Anna

Åh, fy f**n så otäck den verkar... Den måste jag se. =)

Puss

2010-10-05 @ 13:56:42
URL: http://www.robninnathalie.blogspot.com
Postat av: Cattis

Den MÅSTE jag ju se nu!

Tack för tipset.



Sådana här filmer pallar jag att se, men minsta lilla skräck i får mig vaken på nätterna i veckor...



Puss

2010-10-05 @ 14:40:03
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0