"My name is Khan"

Kimmen och jag såg en film igår, baserad på en verklig händelse.

Jag har aldrig sett något liknande, det kan vara bland den bästa filmen jag sett!!

Man blir berör, man smittas av deras glädje, kärlek, sorg och styrka.

Jag vet inte mer vad jag ska skriva, filmer går inte att beskriva, den MÅSTE ses!!

"Det finns två sorters människor, Goda och Onda. Det lär Rizvan Khans mamma honom den dag han berättar för henne om en diskussion han hört på gatan. Diskussionen handlade om hur hemska och elaka hinduer var. Rizvan Khans mamma berättar för honom att det inte går att se skillnad på goda och onda. Det finns varken någon färg eller religion som avgör vilken sorts människa du är.

Med den lärdomen reser Rizvan Khan, som har aspergers syndrom, från Indien till USA och San Fransisco för att bo hos sin bror. Rizvan spelas av megastjärnan Shah Rukh Khan.

Här lever han ett fridfullt liv tills attackerna den elfte september. I efterdyningarna utsätts Rizwan, som är muslim, och hans familj för stark rasism. Grannar som var vänner ser plötsligt familjen Khan som ett hot.

Hatet och de brutala konsekvenserna av det gör att Rizvan ger sig ut på en resa runt USA. Målet är att träffa presidenten. Han har en sak att säga till honom:

-My name is Khan and I’m not a terrorist..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0