Valborg.

Valborgsmässoafton idag.
Och det är en stor artikel i NT om ungdomar och dess debutfylla som brukar äga rum just på Valborg.
Usch, det är fruktansvärt att läsa att t o m 14-åringar dricker, det är så himla sjukt.

Men, det var inte det jag skulle skriva om tänkte jag, utan alkoholkonsumtionen bland oss VUXNA en sån här kväll.
Varje, varje valborg, när jag står däruppe i Folkparken och säljer leksaker, så ser jag dyngraka vuxna som går omkring med en öl i ena handen och ett litet barn i andra.
Det händer jämt och ständigt och det får mig att bli så bedrövad!!

Tänk alla barn som bävar för en helg som denna, som vet att mamma eller pappa kommer supa och bli packade, som vet att dom kommer få skämmas för sina föräldrar inför andra.
I bästa fall kanske föräldrarna blir glada och roliga i sin berusning, men i värsta fall blir det precis tvärt om!!

Jag är så jäkla emot att dricka i barnens sällskap.
Visst, ett glas vin eller en öl till maten är väl helt ok, men man ska aldrig bli full inför barnen.
Eller jag menar, JAG skulle aldrig bli full inför barnen.

Jag hoppas jag slipper se denna bedrövelse ikväll!!
Snälla, låt barnen slippa skämmas och må dåligt!!
Låt dom få en rolig kväll :-)


Mina små troll, som förhoppningsvis kommer upp till Folkparken med deras far och hälsar på mig ikväll :-)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller verkligen med dig. Det är hemskt!!! Ja dricker väldigt sällan, och skulle aldrig ta mer än ett glad när Wilmer är i närheten. never!

Tycker så otroligt synd om dessa barn som får uppleva denna rädsla.



Hoppas ni får en trevlig valborg. Har aldrig hört talas om att man kan stå och sälja saker i folkparken =) Men trevligt låter det. Hoppas ni får mycket sålt.



kram

2010-04-30 @ 12:26:03
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Håller fullständigt med! Det finns inget värre än egoistiska föräldrar som sätter sina egna sk behov framför sina barns välmående!



Trevlig valborg!

2010-04-30 @ 13:39:01
URL: http://hannadidrikson.blogg.se/
Postat av: Cattis

Jag håller helt med dig. Vi har diskuterat detta mycket hemma. Vad som är ok och inte ok.

Och precis som du skriver tycker jag också att ett glas eller två av någonting är helt ok.

Det viktiga är ju att man ej blir berusad.

För jag tror heller inte det är så klokt att helt dölja alkoholen för sina barn, det får nog fel effekt. Då skambelägger man ju något som man faktiskt tycker är ok. Och det viktiga är väl att det ska vara en positiv sak, något festligt och inte något hysch pysch.



Så länge man har ett sunt förhållande till "spriten" själv så tror jag barnen inte tar skada.



Men alla tänker ju inte som vi och barn till alkoholister lider ju något enormt. Hoppas du slipper se så många sådana fall.



Puss o Kram

2010-04-30 @ 16:59:35
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Anna

Håller med dig!

Kram

2010-05-03 @ 08:19:29
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0