Vaniljpannakotta.

Blev bjuden på en supergod efterrätt när jag var hos min arbetskamrat häromkvällen.

Jag var ju förstås tvungen att fråga om receptet, och det passade perfekt att kunna göra den igår kväll när jag hade tjejbesök här hemma…:-)

Receptet kommer här…

1 Gelatinblad

1½ dl vispgrädde

2-4 tsk strösocker

250 g vaniljkesella

 

Gör såhär…

Lägg gelatinbladet i kallvatten.

Koka upp grädde och socker, ställ av kastrullen från spisen och låt svalna en stund.

Krama ur gelatinbladet och rör ner det i grädden.

Låt svalna ytterligare en stund.

Blanda ner Kesella och låt stå i kylskåp i ca 3 timmar.

Garnera med valfria frukter, som t ex mango, hallon, blåbär, kiwi och passionsfrukt.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ser supergott ut, ska testa detta någon gång. Har precis suttit och skalat 10 satsumas och 5 äpplen som vi har kört i vår fruktpress här på jobbet och det smakade jättegott, en riktig vitaminkick!



kram mamma

2011-03-10 @ 10:10:39
Postat av: Cattis

Nej vad coolt. Pannacotta har jag gjort många gånger men aldrig i detta format. Alltid i glas eller små skålar. Skär man som tårtbitar då eller?

Ser smaskigt ut.



Puss o Kram

2011-03-10 @ 15:01:22
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0