EnergyBars.

Provade att göra egna Bars idag.
Hittade ett recept i ett reklamblad för ett tag sen som lät smidigt och enkelt...

(10-15 st)

* 2 dl russin
* 1 dl kokos
* 2 dl havregryn
* 2 äggvitor
* 1 dl solroskärnor
* 1 dl pumpakärnor

Blanda alla ingredienser i en matberedare.

Platta ut till en ca 30*30 cm stor platta.

Grädda i ugnen 10-12 min.
Skär i 10-15 bitar.

Klart!!
(Förvara i tättslutande ask för att behålla "segheten" i dom...:-)

Nästa gång ska jag prova att ta lite mindre kokos och havregryn, och istället blanda i nötter.
Man måste dock hålla sig till samma mängd av "torrvarorna" annars blir det svårt att få kakan att hålla ihop.

Enkelt och gott, som faktiskt inte är helt onyttigt...;-)

Kommentarer
Postat av: EMELIECATRINE

Ja, men det är snygga färger =) grafitti-lacken har jag faktiskt aldrig provat, vi får se om jag gör det vartefter.



Jaha, ja men det kan nog stämma. Vart har du din son någonstans då? Jag har ju jobbat på typ alla förskolor i Krokek =) Kram

2011-03-29 @ 14:04:34
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/
Postat av: EMELIECATRINE

Jaha, ok. Uttern har jag inte varit på så mycket, 2 ggr tror jag. Var dock där två veckor i somras och jobbade, men tror inte jag vet vem din son är. Man träffar ju så himla många barn =)



Nej, jag är inte från Krokek. Hade typ aldrig varit där innan jag började jobba där ute förra året, hehe. Det började på Giraffens förskola i januari 2010, sen har det bara rullat på. Väldigt skönt, lär ju känna både personal, barn och föräldrar då =)



Kram

2011-03-29 @ 19:45:58
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/
Postat av: Cattis

Inte alls onyttigt, skulle jag säga. Inget socker ju förutom russinen, men det kan man ju leva med.



Värt att testa eller?



Puss o Kram

2011-03-29 @ 20:49:15
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0