Expert.

Jag är EXPERT på att komma ur fokus!!

Som idag, då jag skulle röja undan alla julsaker här hemma.
Jag började med granen, som Kimmen skulle ta med sig och kasta...(som Ni minns har våran gran inte varit någon höjdare i år...;-)
Plockade bort allt från den och bar ut den, bra, fokus så långt!!

Sen blev det dags för kvällsmat.
Jag fixade en broccolie/skink-paj som jag, Lucas och Theo åt.
Killarna verkade trötta vid maten, så jag gick upp med dom och gjorde ordning dom för natten.
Dom fick ligga och titta på film i våra sängar en stund.

När jag ändå var på övervåningen började jag att städa och plocka i Theos rum.
Fick för mig att rensa lite, och det slutade med att jag möblerade om...!!
Theo, som inte hade hunnit somna än, blev överlycklig över det "nya rummet" och tyckte jag var världens bästa mamma!!

Lucas däremot blev skitsur och ville också ha skrivbordet vid fönstret och sängen flyttad och allt var det var!!
Han har ett lite mindre rum än Theo, så det finns inte så många möjligheter där, men rättvis som jag alltid vill vara började jag ju såklart styra där inne också!!

Efter mycket om och men fick jag till det skapligt tror jag.
Lucas fick iallafall sina önskemål uppfyllda, och det var det viktiga!!

Nöjd och glad släckte jag på övervåningen och gick ner för trappen.
Och vad möts jag av då...?!
Joo, en överbelamrad dikbänk full med disk efter min matlagning.
Julpyntet från granen låg kvar i soffan, tomtar och änglar låg halvnerpackade i en bananlåda på vardagsrumsbordet och varenda lampa på mellanvåningen lös på full styrka!!

Snacka om att inte ta en sak i taget!!
Nää, varför ska man göra det, när man kan börja med alla projekt SAMTIDIGT!!
Imorgon är det jag som ägnar mig åt julpyntet och INGENTING ANNAT...:-)

Såhär blev rummen iallafall...

Lucas rum.


Theos rum.

Nu ska jag bara ha dit några snygga hissgardiner, så är nog rummen klara, för den här gången...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ooo jag känner igen mig så! Börjar plocka på ett ställe, sen ska man gå in med någonting till ett annat rum...ja då fastnar man där =) Tycker ibland att det blir värre än innan man börja städa, haha. Skönt att man inte är ensam ;D



Kram kram

2011-01-09 @ 00:11:24
Postat av: Anna

Åh, vad fint dom har i sina rum pojkarna!

Jag blir galet sugen på att börja med Robins rum. Det börjar bli dags för det.

Kramen!

2011-01-10 @ 08:25:51
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0