Val.

Gomorron!!
Idag är det en viktig dag i Sverige, det är valdag!!

Jag ställde klockan extra tidigt imorse för att jag skulle hinna åka och rösta innan jobbet.
Jag tycker det är jätteviktigt att man röstar, att man utnyttjar sin rättighet, och även gör det för sin skyldighet!!
Man har blivit proppad av information och vallöften dom senaste dagarna, och jag gillar att följa dom debatter som varit på tv.

Jag anser att det inte finns något rätt och fel i hur man röstar, för alla har olika behov!!
Alla har en åsikt och alla röstar utefter vad dom själva tror på.
Jag vet vart jag står i det hela och jag kommer att lägga min röst på det jag tycker känns bäst och tryggast.


Ikväll ska jag sitta och följa valvakan på tv.
Lite mysigt och lite festligt på samma gång!!
Ska Ni se den??


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ååå vad söt du är! :) Alltid lika snygg, helt otroligt att du aldrig har en dålig dag ;)

Kul o höra att du är lika som jag, tittar på debatter o valvakan. Samt tycker det är viktigt att man röstar! :)

Ha en bra dag på jobbet!! :) Kramis

2010-09-19 @ 08:40:03
URL: http://stjarne.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag håller med dig, det viktigaste är att man går och röstar inte vad man röstar på. För vad skulle vi göra utan demokrati?

2010-09-19 @ 10:18:38
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker att det är både en RÄTTIGHET o en SKYLDIGHET att gå o rösta!! Röstar man inte har man sen heller inget rätt att gnälla!! Jag har inte följt debatterna i TV o jag tror inte att jag kommer titta JÄTTE mycket (lite blir det nog) på Valvakan ikväll. Jag vet vad jag vill rösta på.. Att lyssna på en massa VALFLÄSK känns inte relevant!! Det som sägs mitt i 4 års perioden är ju det enligt mig som stämmer mest!! När dom inte röstfiskar!! ;0)

Jag har varit o röstat idag o känner mig väldigt NÖJD!!! ;0)



Hoppas du får en KANON dag!!



KRAMAR!!

2010-09-19 @ 12:41:50
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Cattis

Jag röstade i tisdags, skönt att ha det gjort.

Kommer nog följa valvakan i kväll, lite grann i alla fall.



Hoppas du haft en bra helg



Puss o Kram



Ps. Kunde du ses något i veckan med barnen ? Jag har mailat på Fejjan om det.

2010-09-19 @ 17:34:54
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0