Fredag.

Och jag är ledig, va lyxigt!!
Jag kommer ihåg när jag jobbade på Hemköp, då var fredagar den enda dagen i veckan som man absolut inte fick vara ledig på.
Det var alltid mycket att göra då, mycket kunder och oftast en del betällningar att ta hand om.
Det skulle kryddas kött, göras potatissallad (vanlig & med vitlök), fixa smörgåstårtor, exotiska plankor, läggas in sill...jaa, en hel del sysslor.
Grillarna gick varma hela tiden.
Det var revbenspjäll, kyckling, fläskfilé, rostbiff...jaa,mycket grillat till Norrköpingsborna på fredagseftermiddagrna!!
Jag kan fortfarande känna doften av nygrillad kyckling som skulle förpackas i värmepåsar och ut i värmeskåpet i butiken, härligt!!

Jag var inte alls speciellt nöjd med mitt jobb när jag väl stod där, men nu i efterhand kan jag tycka att det ändå var ganska trevligt att stå och prata mat hela dagarna...:-)
Jag kommer ihåg dom där små tanterna som kom varje förmiddag och köpte två skivor skinka.
Haha...förpackningen vägde nästan mer än innehållet, så söta!!
Men det var ju deras lilla nöje, så det vara bara att serva...;-)
En gång fick jag faktiskt en liten virkad duk av en tant för hon tyckte så mycket om mig...det värmde!!

Haha..inga höjdarbilder direkt, men såhär såg det ut då på mitt jobb!!
Det är lite skillnad mot nu, när alla ostarna är utbytta mot skor...:-)

Ha en underbar fredag!!


Kommentarer
Postat av: Cattis

Åh vad kul med gamla bilder.

Mer sånt!



Alltså, butiksjobb är ju ett väldigt trevligt yrke om man ser till det sociala. Jag jobbade på Konsum innan jag började på DHL, och vore det inte för arbetstiderna skulle jag nog kunna tänka mig det igen.

Men i dag har ju t.ex. Ica Maxi öppet till 22...då sover ju jag...ha ha :-)



Puss o Kram

2010-09-17 @ 10:53:52
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: jenny

Ja,det var tider...

Det var ju på Hemköp som du och jag lärde känna varandra för 9 år! sedan. Jag saknar att jobba ihop med dig! Även om det blev tråkigt ibland, så blev det ändå roligt när vi två jobbade samma tider:)

Nått jag är glad för att slippa är att lukta fisk och mat jämt o ständigt!

Kram Jenny

2010-09-17 @ 15:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0