Ärtsoppa.

Inte en enda vågade sig på en gissning på dagens middag, som alltså bestod av ärtsoppa.

En underbar doft spred sig i huset när soppan började koka, men resultatet blev det värre med...

Haha...en tjock grötliknande massa hamnade på tallrikarna, och barnen VÄGRADE att äta.
Kimmen åt av ren artighet...;-)

Jag brukar aldrig ställa mig och laga annan mat till barnen bara för att dom inte äter, men den här gången var jag tvungen.
Stackarna, det var ju inte deras fel att jag misslyckades...

Alla mätta och glada!!



Hmm...jag struntar i att lägga ut receptet...här är det nog bäst att Ni INTE gör som jag gjorde...;-/

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker du ska få pluspoäng bara av försöket att göra sin egna ärtsoppa!!!



Hoppas ni hade mysigt idag! Så tokigt de blev...



Puss

2010-09-21 @ 19:31:28
Postat av: Cattis

Ha ha :-)

Snälla Kimmen, Jimmy är likadan. Äter fast det inte är gott för att vara snäll. Gulligt :-)



Tack för i dag!

Detta recept skippar jag att testa, men kasslern ska jag göra nästa vecka!



Puss o Kram

2010-09-21 @ 20:14:44
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Christina Lager

Bra jobbat, ingen fara bara lite mera vätska nästa gång :) En del ärtor drar mer vätska än beräknat, våga improvisera ;) Det blir bra nästa gång, kram <3

2010-09-21 @ 22:47:49
Postat av: Lina

Min sambo gjorde ärtsoppa som blev jättegod men fråga mig inte hur han gjorde. Det är så tråkigt när det blir misslyckat när man har stått och lagat men men. Jag ska också prova kasslern. Ha en bra dag!

2010-09-22 @ 08:34:47
Postat av: Anna

Hahaha.... Du är så rolig.

Men nu vet du ju hur du inte ska göra nästa gång. =)

Puss min fina!

2010-09-22 @ 18:40:04
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0