Lyckad.

Gårdagskvällen blev lyckad.
Vädret kunde varit bättre, men det blev helt ok ändå.

En sak som hände igår, och som jag tänker på fortfarande, är att en liten flicka på ca 1½ år kom bort från sina föräldrar.
Anna märket flickan först, som kom och gick helt ensam.
Anna stoppade henne och frågade vart hennes föräldrar var.

Hon bara stod där och tittade på Anna och mig.
Vi försökte kolla om vi såg några hysterika föräldrar någonstans, men inte ett spår av några letande personen.

Flickan var med oss i ca 5-10 minuter, innan vi bestämmde att vi skulle försöka få tag i någon med mikrofon som kunde ropa ut att vi "hittat" en liten flicka,
Flickan, så var helt lugn och inte ett dugg ledsen eller rädd, tog min hand och tillsammas gick vi bort mot en polisbil som jag sett stå en bit bort tidigare under kvällen.
Påväg dit så mötte vi flickans mamma.
Jag såg på henne vilken panik hon hade för att hennes dotter var borta, och hur lättad hon blev när hon fick syn på henne igen!!
Hon tackade mig flera, flera gånger med den lilla svenska hon kunde.
Slutet gott, allting gott!!

Men, det jag tänker på i efterhand är alla TÄNK OM...
TÄNK OM Anna inte hade sett henne och hon hade fortsatt knalla iväg, ut ur Folkparken.
TÄNK OM fel person hade sett henne och tagit med henne någon annanstans.
TÄNK OM...

Nää, fy fasen!!
Nu gick ju allt bra, så nu släpper jag det...:-/




Kommentarer
Postat av: Malin

Usch så hemskt!! TUR att Anna o du var där så att allt blev bra igen!!! ;0)

Hoppas att kvällen igår gick bra!! Det var ju tur att det inte var så kallt i allafall!!

Kramar!!

2010-05-01 @ 13:03:39
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Fia

Åh fy, det där är ju varje förälders värsta mardröm! Jag ryser bara jag läser´t! Tur att det slutade bra som sagt. Man vill inte ens tänka annorlunda..

Vi hade tänkt gå upp i parken men barnen somnade... E blev MYCKET besviken när han insåg att han hade missat elden och raketerna, men som tur var så släppte det när han fick veta att bilarna och motorcyklarna är idag ;-)



Ha det bra!



Kram Fia

2010-05-01 @ 13:14:05
Postat av: Anna

Jäkla tur att hon kom till rätta.

Så otäckt sånt där.

Jag tänker också så... Tänk OM...

Man måste hålla hårt i sina barn i sådana där folksamlingar.



Kram.

2010-05-03 @ 08:17:37
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0