Sommarlunch.

Det svåra frågan såhär i sommarvärmen är vad man ska äta till lunch.
Ingen är direkt sugen på mat mitt på dagen i stekande sol och 25 graders värme.
Men som alla vet....äta bör man annars....!!

Idag tror jag att det blir paj till lunch.
Broccolie och bacon-paj närmare bestämt.
Paj kan man ju variera i all oändlighet, så det är ett bra och lättlagat lunchtips.

Sen är ju sallad i alla dess former också något som brukar gå hem hos dom flesta i värmen.
Pastasallad med fetaost och oliver, eller varför inte tacossallad med köttfärs.
Har Ni förresten ätit det...?!
Dom brukade servera det på Lindahls förut, och det blev snabbt en favorit hos mig.
Isbergssallad ihop med dom vanliga ingredienser till tacos, så som köttfärs, majs, gurka, tomat, lök och riven ost.
Dressingen var vanlig tacossås, och som bröd fick man nachochips.
Jag ska laga det någon gång, så ska ni få se vad jag menar, det är SUPERGOTT!!
Men som sagt, man kan ju inte äta det varje dag, så därför undrar jag nu...

Vad äter Ni helst under dessa varma sommarmånader??
Berätta gärna :-)



Kommentarer
Postat av: sandra med zack o zigge

Här hemma står pizzan i ugnen, som sen skivas upp och serveras ute på gräsmattan. Perfekt lätt lunch som mina grabbar älskar..

2010-06-29 @ 12:35:04
Postat av: Monka

Jag gillar skinka på burk, med potatis och kall sås...eller byta ut skinkan mot lax....gott gott

2010-06-29 @ 14:52:44
URL: http://monkas.blogg.se/
Postat av: Cattis

Färskpotatis och sill, eller burkskinka.

Pastasallad =)

Matiga smörgåsar, kanske med grillad kyckling eller salami och mozzarella.

2010-06-29 @ 15:57:28
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Marie

Tack tjejer för era förslag :-)

Får jag idétorka vid lunchtid någon gång, ska jag gå tillbaka hit och titta...;-)



// Kram!!

2010-07-01 @ 21:14:36
URL: http://sabos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0