Broccolie- och kasslerpaj.

Pajen blev supergod, båda barnen älskade den, så jag delar med mig av receptet :-)

Börja med att göra pajskalet:
- 3 dl vetemjöl
(är sugen på att prova dinkelmjöl nångång, nån som vet hur det blir...?)
- 125 g smör
-2-3 msk kallt vatten.

Blanda allt i matberedare.
Låt stå svalt i ca 30 minuter.

Fyllningen:
- Koka broccolie "lite lätt".
- Strimla kassler.
- Blanda 3 ägg, 3 dl mjölk, vitpeppar och salt.

- Pensla en pajform med smör.
- Tryck ut degen jämnt i formen.
- Förgrädda på 210 grader (varmluft)  i ca 10 minuter.

Lägg i fyllningen, och häll till sist över äggstanningen.
In i ugnen i ca 20 minuter, tills äggstanningen har stannat.

Servera med sallad.



MUMS :-)

Kommentarer
Postat av: cajsa

mmmmm va smarrigt!!! detta recept ska prövas på karlsborg kan jag lova!!!

kram cajsa

2010-06-29 @ 19:04:54
Postat av: EMelie

Det blir kvällens middag det!!!! Tusen tack för tipset!

Kram Emelie

2010-06-30 @ 16:41:18
URL: http://majasmamma.blogspot.com
Postat av: Marie

Cajsa: Den blev jättegod, så det tycker jag du ska prova :-)



// Kram, kram!!



Emelie: Varsågod...det var så lite så...;-)



// Kram, kram!!

2010-07-01 @ 21:18:22
URL: http://sabos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0