Kaaaallt!!

-17 grader ute...Brrr!!
Det är nästan så det blir istappar i näsborrarna så kallt det är...usch!!

Jag gick med Theo till förskolan samtidigt som Lucas gick till skolan idag.
Det gäller att ha god tid på sig på mornarna nu, man vet adrig om bilen behagar starta såhär års...:-/

Handbromsen som jag skrev om igår lossnade tillslut, så jag tog mig till jobbet,
När Kimmen slutat på sitt jobb kom han förbi och bytte bil med mig, så jag fick ta Volvon istället.
Mycket bättre tyckte jag som känner att den bilen kan man iallafall lite på....
Tji fick jag...
Efter jobbet åkte jag och storhandlade på Willys.
När jag väl packat in all mat i bagaget, så vägrade bagageluckan att stänga sig...helt sjukt!!
Hela J**LA bagageluckan stod rakt upp, jag blev tokig!!
Ringde till Kimmen och gapade om vilken skitbil vi hade, och att jag inte visste alls hur jag skulle ta mig hem...!!
Men det var inte mycket han kunde göra åt saken hemifrån, så det var ju bara att packa om all mat till baksätet, knyta fast luckan så gott jag kunde (den gick ner halvvägs), och sen köra hem i snigelfart...!!
Nää...jag hoppas den här dagen ska bli bättre när det gäller våra bilar.
Men man kan aldrig veta, så det är nog bäst att jag går ut och startar redan nu....

Hej sålänge...:-)




Kommentarer
Postat av: Cattis

Ha ha...herregud vilken otur.

Och satan så arg jag kan förstå att du var på Willys, när du hade bytt bil för att det skulle bli bättre. Suck liksom.

Aja...så är det med bilarna. Bättre lycka i dag gumman!



Puss

2010-12-01 @ 09:17:04
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Fia

Vilken fin blus Marie! Har du en väst över eller är det en tröja?

2010-12-01 @ 12:19:49
Postat av: ida

ja usch och fy för bilar.. eller för kylan !

Jag vet precis hur det är när bilarna krånglar

Det är tyvärr den bistra baksidan med vårt vackra vinterväder...

Hoppas det är slutkrånglat för er del nu.



puss

/ida

2010-12-01 @ 13:14:05
Postat av: Mamma

Va bra du är att fixa med era bilar, bra karl reder sig själv heter det ju och det gäller även tjejer!!!

2010-12-01 @ 13:57:42
Postat av: Marie

Fia: Tack...:-) Det är en blus som jag köpt på H&M.

2010-12-01 @ 15:14:40
URL: http://sabos.blogg.se/
Postat av: Fialotta82

Men ja det är nååådigt tråkigt när vintern kommer å bilarna faller isär... Vårt centrallås pallar inte ens av 10 plus innan den lägger av så -10 kommer ju inte ens på frågan! Å imorse så lyste lampan för airbagen! Har ingen aning om varför...men får nog at den till verkstan så vi slipper få den i fejan när vi e ute å kör! Hoppas era bilar ger sig nu å inte ställer till fler problem!

2010-12-01 @ 18:22:31
Postat av: Anonym

Svar: åh va trevligt =)



Föresten. Vilken otur med bilen. Har läst och hört om flera som inte kunnat stänga bildörrar och dyl, så jag blir nervös varje gång jag ska åka i väg med bilen. Jäkla kyla!!!



Hoppas allt gick bra idag.

kram

2010-12-01 @ 20:55:36
Postat av: sandra

det var från mig =)

2010-12-01 @ 20:56:03
URL: http://sandrasblogg.se
Postat av: Anna

Hahaha... vilken syn... ;-) Vilken otur ni har med era bilar.

Där är ju tröjan! Skitsnygg!!!

Puss

2010-12-01 @ 21:25:32
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0