3:e advent.

Idag tänder vi tredje ljuset, och det är Theos tur att tända...(!)
Viktigt det där, rättvist ska de vara...;-/
Theo tänder 1:an och 3:an, och Lucas 2:an och 4:an.
Det blev perfekt i år, eftersom det då blir att Lucas får tända ljuset på sin födelsedag...!!

Nåväl, denna dag startades med att göra två satser saffransdeg!!
Mmmm, jag älskar saffran!!
Mamma och jag har gjort en deal...jag bakar saffransbullar och hon lagar köttbullar.
Jag gillar verkligen inte att steka köttbullat.
Flott och stekos överallt...fyy!!
Däremot älskar jag att baka, vilket jag vet att inte hon gör....PERFEKT!!



Senare idag ska jag prova ett nytt recept som jag hittade igår.
Vad det blir får Ni se sen, jag måste bara köpa lite mer smör först...;-)

Förresten, ni glömmer väl inte utlottningen som avgörs idag...skriv en kommentar här om ni vill vara med...:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0