Musik.

Det blev en riktig musikkväll á la Larsson´s ikväll i Smedby!!
Vi grillade, hade musiktävling, lyssnade och framför allt njöööt av underbar musik!!

Herregud vad jag älskar musik och min underbara familj!!



Pappas musikintresse är enormt, vilket han har fört över på mig och min syster.
Vi har honom att tacka för mycket bra musik som han introducerat oss för, som t ex White Lion, Toto, Queen, Bo Kaspers Orkester, Magnus Uggla, Europe, Sting, Bono och U2..jaa listan kan göras precis hur lång som helst!!

Det roliga är att man "kommer på" massor med låtar, som vi lyssnade på när vi var mindre, men har glömt bort...
Kvällens musiktävling bestod mestadels av att jag och Anna valde låtar på Spotify, och pappa skulle gissa vilken låt + vilken gitarrist det var.
Han satt 4 av 5 möjliga...bra där!!

Vi skulle även komma på olika låtar med dom bästa gitarrsolona i...mitt första val föll självklart på Europe "Final Countdown"!!
Anna fick fram en bra låt med som jag hade "glömt bort"...

...jaa, och såhär fortsatte kvällen!!

Det kan vara en av dom bästa kvällarna hittills på min semester!!

Puss, kram och gonatt alla underbara!!
Förresten, Ni kan väl ge mig era Topp 5 låtar...alltid lika intressant att höra vad ni gillar för nått...:-)

 


Kommentarer
Postat av: Cattis

Topp 5 låtar vet jag ej om jag kan ge dig eftersom jag också älskar musik och är allätare, men däremot ett par låtar med många minnen till ;



R.E.M - Everybody Hurts



Puff Daddy - I'll be missing you



Sting - Fields of gold



Nicole Kidman & Ewan McGregor - Come what may



Baaaara ballader...ha ha :-) Men de låtarna har jag väldigt speciella (och en del gråtiga) minnen till.



Puss o Kram

2010-08-15 @ 10:27:35
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0