Skolstart.

Jaa, på måndag börjar Lucas första klass.
Jag får nästan tårar i ögonen när jag tänker på det...nu är det allvar, nu är han verkligen stor!!

Det bästa jag tyckte med att börja skolan efter sommarlovet var den där dagen när man fick gå ner till stan, ihop med mamma och syrran, och välja nya pennor, nytt pennskrin, ny skolväska, nytt omslagspapper till böckerna m.m
Den dagen var obligatorisk, och både jag och syrran älskade det!!

Det finns väl en anledning till varför vi blev kallade "Tvillingarna Sekereterare"...haha...;-)
Vi hade ALLTID sprängfyllda pennskrin, satt ALLTID och skrev, gjorde ALLTID fina register i block och pärmar.
Det var det bästa som fanns...;-)

Jag har faktiskt ett pennskrin i väskan nu med...
I min kalender har jag så fiffigt ordnat så jag har olika färger för olika grejer...;-)
Grönt = Jobb/Skola/Dagis
Rosa = Födelsedagar
Orange = Inplanerade saker som t ex mina nageltider, läkarbesök, fikaträffar m.m
Hahaha...jag veeet, jag kan inte släppa det, jag ÄLSKAR pennor...;-D


Kommentarer
Postat av: Fia

Haha gud vad Du är söt! Jag är precis likadan. Jag kan liksom fortfarande säga på stan "Åh mamma kolla vilket fint sudde!" Hihi

2010-08-22 @ 01:18:25
URL: http://www.fiasvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0