Bättre.

Idag mår jag bättre, men inte bra!!
Allting blev bara helt kaos igår, nästan sådär illa så att man blir ledsen nu när man tänker på det i efterhand.

Jag fick mig en liten tankeställare alldeles nyss när jag läste den här kommentaren...

"Helt ärligt Marie, du har inte tänkt tanken att det kanske är ditt tempo som gör det? Du har ofta ont i magen, magkatarr osv. Du kanske behöver slappa lite mer, bara göra ingenting, släppa alla måsten?
Hoppas du mår bättre idag."

Kram, Fia


Det är ju faktiskt så tyvärr, jag HAR ofta ont i magen.
Inte sådär jätteont som jag hade igår, men det ligger där och irriterar nästan varje dag.
Mitt problem är att jag inte vet VAD jag ska dra ner på!!
Jag tycker inte jag har mer saker att göra än andra, men å andra sidan är det alltid fullt upp.

Jag kanske ska börja med en helt fri dag i veckan, en dag då jag är ledig från jobb, och inte planerar in någonting.
Bara ta dagen som den kommer.
Då låter ju superskönt!!
Det får bli mitt nästa mål i jakten på mitt välbefinnande...:-)


Tack för att ni bryr er!!
Era krya-på-dig-hälsningar betyder MASSOR!!




Kommentarer
Postat av: Fia

Skönt att du tog kommentaren på rätt sätt, det var i all välmening som du förstår. Det ÄR mycket när man har barn, sambo, hus, jobb och samtidigt vill hinna med sig själv, vänner osv osv. Men jag tror på att dra ner på sina MÅSTEN, alltså, är du ledig en dag, tillåt dig själv att bara slappa, ta ett bad, fila o måla naglarna (det tycker ju du om! :-)), läs en bok, njut ute i solen, vadsomhelst som du mår bra av o känner dig avslappnad av!



Nu vet inte jag hur mycket kaffe du dricker, men det är döden för en stressmage, så dra ner på det om du kan!



Ta hand om dig nu Marie, och var rädd om dig! Du ska må bra först o främst för din egen skull, men även för dina barn o övrig familj o vänner!



Kram, Fia

2010-04-28 @ 11:26:27
Postat av: Camilla Stjärne

Känner igen mig själv, dock får jag inte ont i magen men går upp i vikt o blir svullen i kroppen. Dock vet jag inte heller vad man ska dra ner på..? Rabblar man upp livet högt så får man ju magkatarr bara av att höra på det haha (jobba heltid, plugga heltid, renovera, två små barn.. ja du vet) men samtidigt så är det ju så livet ser ut, iallafall i mina ögon. Att ta en dag för mig själv o bada o fila naglarna.. hahaha vilket skämt! Men kanske är det det man borde göra... närdå?? ;-)

Ta hand om din mage vännen!! o du som är ledig i veckorna ibland kan ju testa, få se om det blir nån skillnad :)

BAMSE kram

2010-04-28 @ 14:07:29
URL: http://stjarne.blogg.se/
Postat av: Cattis

Det verkar inte ha gått att kommentera i går...jag försöker igen.



Att dra ner på kaffet verkar som ett bra tips, att börja med.



Sen tycker jag nog att du ska kontakta vårdcentralen. Om du själv inte upplever att du har det stressigt så är det nog inte så. Jag menar, man kan ju ha fullt upp fast utan stress. Eller också stressar du omedvetet.

I vilket fall skulle jag kolla upp det ordentligt.



Puss o Kram

2010-04-29 @ 07:59:00
URL: http://johnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0